Ensamt på kontoret under sommaren? Tips på hur du har kul på jobbet trots semestertider!
Under sommarmånadernas lugnare tider, när många kollegor har semester och kontoret kanske står tomt förutom ett fåtal medarbetare som arbetar under...
Eu:s kampanjer "Ett hälsosamt arbetsliv" är en flaggskeppsinsats för att öka medvetenheten om arbetsmiljöarbetet och vikten av det aktiva arbetet. Kampanjens budskap är att arbetsmiljön angår alla och att det är viktigt för både er och er verksamhet.
Mellan 2023-2025 är temat: Friska arbetsplatser i ett digitalt arbetsliv. Denna kampanj lägger fokus på att öka medvetenheten om den digitala tid vi lever i och hur de påverkar arbete och arbetsplatser, samt de sammanhängande möjligheterna och utmaningarna inom arbetsmiljöområdet.
Kampanjen har fem områden som är extra prioriterade
- Distansarbete
- Arbete via digitala plattformar
- Avancerad robotteknik och AI
- Arbetstagarhantering med hjälp av AI
- Smarta digitala system
I den digitala värld vi lever i idag fortsätter kraven på arbetsgivare utvecklas och nya arbetssätt uppkommer kontinuerligt, därför är det av yttersta vikt av att ligga i framkant med hur ni anpassar er efter den digitala världen, arbetssätt och hur ni ska uppnå en god digital arbetsmiljö.
Behöver ni hjälp mer arbetsmiljöfrågor, rutiner eller policys gällande er digitala arbetsmiljö? Kontakta oss idag så hjälper vi er!
Vi avsäger oss allt ansvar över att innehållet i texten är aktuellt och i linje med gällande lagar, regler och förordningar inom det skrivna ämnet vid tid för läsning. Vi kan därmed inte garantera att texten är aktuell eftersom uppdateringar sker kontinuerligt och siffror, uttalanden i texten och annat kan vara inaktuellt när du läser det. Därför är det viktigt att Ha i åtanke när inlägget skrivits och vara kritisk till att förändringar kan ha skett sedan publiceringen av inlägget.
Vill du vara säker på att informationen är aktuell, hjälper vi dig mer än gärna genom rådgivning och stöd. Kontakta oss för mer information.
Under sommarmånadernas lugnare tider, när många kollegor har semester och kontoret kanske står tomt förutom ett fåtal medarbetare som arbetar under...
Som arbetsgivare kan det vara svårt att veta varför vissa dokument, policys och rutiner bör finnas inom ett företag. En personalhandbok är därför ett...
På många arbetsplatser kan risken för olyckor på arbetsplatsen vara väldigt små, medan på andra arbetsplatser kan det vara något som förekommer med...